1 juni: thema-avond kinderarmoede

24 mei 2017

1 juni: thema-avond kinderarmoede

Foto: onbekend / www.sp.nl

SP Weert organiseert donderdag 1 juni 2017 om 20.00 uur, een thema-avond over kinderarmoede in de bibliotheek in Weert. Tijdens deze avond zullen wij de problematiek van kinderarmoede op diverse manieren aan het licht brengen. Het tegengaan van kinderarmoede is voor de SP zowel op landelijk als op lokaal niveau een belangrijk onderwerp.

Bert Peterse, raadslid voor de SP in Weert, zal het armoedeplan van de SP komen toelichten. Na deze toelichting zal de documentaire ‘Poor Kids’ getoond worden over de kinderarmoede in Engeland. Hierna zullen we het gezamenlijk hebben over dit schrijnende probleem.

Op het gebied van kinderarmoede wilt de SP het verschil maken. De komende jaren wilt de SP, armoede en problematische schulden verder uitbannen. Kinderen die opgroeien in armoede blijven hier vaak de rest van hun leven last van houden. Deze thema-avond wordt georganiseert om het probleem van armoede, en hoe dit ook kinderen in Weert raakt, goed te bespreken. De toegang tot deze thema-avond is gratis.

Wat: Thema-avond kinderarmoede
Waar: Bibliocenter Weert, Wilhelminasingel 250, 6001 GV Weert