Mooi weer, vriendelijke mensen en goede vragen!

13 maart 2017

Mooi weer, vriendelijke mensen en goede vragen!

Foto: Nelleke Snijders / SP Weert

Op de eerste dag van het jaar die ècht lenteachtig voelde ging de SP zondag op een nieuwe manier het gesprek aan met de Weertenaren. In het stadspark werd een kleine ‘huiskamer’ neergezet waar mensen op een ongedwongen een praatje konden maken met kandidaat Kamerlid Bert Peterse en andere SP’ers. De mensen die een bezoekje brachten stelden enkele goede vragen.

Zo vroeg een vrouw wiens man bij Defensie werkt waarom de SP hier minder dan andere partijen extra geld in wil steken. Peterse legde daarop uit dat de SP vooral een andere krijgsmacht wil. Minder agressieve interventies in andere landen, alleen nog deelname aan vredesmissies op verzoek van de Verenigde Naties en vooral stoppen met de JSF.

Een man met zijn oudere moeder bracht een bezoekje aan de SP-huiskamer en had een vraag over de ouderenzorg. Waardering van de mevrouw dat Peterse geen standaard verhaaltje afstak maar luisterde en inging op haar eigen situatie. Toch gaf ze aan altijd CDA gestemd te hebben en dat ook te blijven doen. Haar zoon overweeg wel een stem op de SP.

Foto: Nelleke Snijders / SP Weert

Ondertussen bracht D66-commissielid Tim Nijs een paar lekkere stukjes gebak die over waren van een verjaardag. ‘Voor onze sociale vrienden’ had hij op de doos geschreven. Ook hij maakte even een praatje.

Het was een gezellige middag in het park. Al moet gezegd worden dat veel mensen die langsliepen terecht meer interesse hadden in een ijsje van de nabijgelegen ijssalon. Maar toch is ‘Politiek In het Park’ zeker voor herhaling vatbaar!