Goedemorgen mevrouw, een stemadvies...

15 maart 2017

Goedemorgen mevrouw, een stemadvies...

Foto: Nelleke Snijders / SP Weert

Zes SP’ers stonden vanmorgen in alle vroegte bij het treinstation om mensen op de verkiezingsdag een stemadvies mee te geven: stem SP! Uiteraard was ook Weerter kandidaat Kamerlid Bert Peterse van de partij.

Ondanks de haast in de ochtendspits namen veel mensen een foldertje aan. Het was duidelijk dat de meeste mensen hun stem inmiddels hadden bepaald. Toch vonden de foldertjes gretig aftrek en een enkeling kwam zelfs speciaal een exemplaar halen. Één mevrouw die weliswaar niet op de SP ging stemmen sprak wel glimlachend haar waardering uit; ‘jullie gaan maar door en door hè?’

Foto: Nelleke Snijders / SP Weert

Ook in de hal van het Weerter treinstation kon er gestemd worden tussen 07.00 en 09.00 uur. In de ochtendspits stond hier het mobiele stembureau. De opkomst was hoog, in de twee uur tijd brachten volgens de leden van het bureau zo’n driehonderd reizigers kun stem uit. Raadslid Jeroen Goubet legde de folders even aan de kant en hielp een oudere mevrouw het trapje bij het station nog even op en af zodat ook zij haar stem uit kon brengen. Toen de leden van het mobiele stembureau zich opmaakten om naar de volgende halte - de Oranjeflat - te gaan werden de SP’ers nog getrakteerd op een kopje koffie.

Stemmen kan tot 21:00 uur vanavond in 26 stembureaus in de gemeente Weert. Vanaf 21:00 uur vanavond organiseren D66, SP en VVD een gezamenlijke uitslagenavond in De Soos aan de Markt in Weert. De toegang is gratis.