Limburgse SP´ers stemmen in met akkoord en gedeputeerden

25 april 2015

Limburgse SP´ers stemmen in met akkoord en gedeputeerden

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

Leden van de Limburgse SP afdelingen hebben vanmiddag in Roermond ingestemd met het Provinciale coalitieakkoord dat de SP wil sluiten met CDA, VVD, D66 en PvdA. Ook waren de leden het eens met de portefeuilles die de twee SP-gedeputeerden (provinciale bestuurders) zullen krijgen en de kandidaten die daarbij horen. Daan Prevoo en Marleen van Rijnsbergen worden de eerste twee Limburgse SP-gedeputeerden.

Vanuit Weert waren er zes SP’ers naar Roermond getogen. Tijdens een ledenvergadering afgelopen donderdag hadden de Weerter SP’ers al aangegeven
dat de afdeling in kan stemmen met het akkoord.

Foto: Jeroen Goubet / SP Weert

de Weerter delegatie Nico van den Bent, Eric Raemaekers, Arjen Lobregt, Jeroen Goubet, Bert Peterse en Paul Sterk

Na een uitvoerige uitleg en na het beantwoorden van enkele vragen en opmerkingen uit de zaal door de kandidaat gedeputeerden stemden alle SP’ers en alle Limburgse afdelingen in met het akkoord. De ook aanwezige landelijke partijsecretaris van de SP Hans van Heijningen noemde het een ‘historisch moment’.

Een mooi moment was het inderdaad. En nu aan de slag om de mooie plannen om te zetten in daden, zo was de boodschap van de conferentie!

Het nieuwe college van Gedeputeerde Staten, het
provinciebestuur, wordt aanstaande woensdag geïnstalleerd.

Foto: Jeroen Goubet / SP Weert

De nieuwe Statenfractie en de nieuwe Gedeputeerden