Advies informateur: coalitie SP, Weert Lokaal, VVD

3 april 2014

Advies informateur: coalitie SP, Weert Lokaal, VVD

Weert Lokaal wil met de SP en de VVD gaan praten over de vorming van een nieuw stadsbestuur.  Dat is de conclusie die informateur Laenen van Weert Lokaal trekt na ruim een week van onderzoek en individuele gesprekken met de partijen in de gemeenteraad en het zittende bestuur.

De fractie van Weert Lokaal staat unaniem achter het advies van hun informateur zo bleek vandaag tijdens de presentatie van zijn eindrapport. Ook SP en VVD gaven meteen aan achter het advies te staan en de drie partijen zijn graag bereid om met elkaar te gaan onderhandelen. Dat begint aanstaande maandag.

Namens de SP zullen raadsleden Jeroen Goubet en Bert Peterse, nummer één en nummer twee tijdens de afgelopen verkiezingen, de onderhandelingen gaan voeren.

Jeroen Goubet: ‘Trots dat we deze grote kans krijgen. Onze  ideeën op het gebied van zorg, hét belangrijkste onderwerp voor de komende jaren, liggen heel dicht bij die van Weert Lokaal. Met de VVD erbij ontstaat een brede samenwerking die ook breed gedragen kan worden buiten de raad, in de stad. En hoewel de VVD misschien niet de meest vanzelfsprekende partner voor de SP lijkt is vinden de partijen elkaar in ´niet teveel gezeik en de beuk erin´. Wij zijn vol vertrouwen dat het gaat lukken!’

De drie partijen willen zo snel mogelijk tot een akkoord komen. Binnen drie weken, maar het liefst eerder.