SP 100% zichtbaar tijdens campagnezaterdag

16 maart 2014

SP 100% zichtbaar tijdens campagnezaterdag

Tijdens de laatste zaterdag voor de gemeenteraadsverkiezingen trok de SP er massaal op uit. De eindsprint is ingezet om nog zo veel mogelijk mensen over te gaan halen te stemmen, het liefst op de SP. De paardenmarkt bood daar een prima gelegenheid voor.

SP-Lijsttrekker Jeroen Goubet: “We hebben ons als doel gesteld met te minste 2.500 mensen een gesprek te voeren. Dat doen we op de markt, maar vooral bij de mensen thuis. In zeven Weerter buurten geven we de verkiezingskrant persoonlijk af en maken een praatje. Dat wordt zeer gewaardeerd en is veel leuker om te doen.”

In heel Weert wordt de SP-verkiezingskrant huis aan huis verspreid. Goubet: “Dat was goed te merken op de jaarmarkt, veel mensen gaven aan de SP-krant al thuis te hebben gehad. De interesse in onze partij is groot!”

Op de jaarmarkt reikte Goubet het 10 puntenplan van de SP uit aan CDA-lijsttrekker Stals. Goubet: “In het lijsttrekkersdebat dacht het CDA dat de SP het rioolrecht aan de WOZ-waarde wil koppelen. Dat stond zo in ons concept programma. In het definitieve programma staat dat wij de sterkste schouders de zwaarste lasten willen laten dragen. Zoals in het debat toegezegd hebben we op de site de verschillende versies verduidelijkt en voor de zekerheid het CDA ons 10 puntenplan op papier uitgereikt.”

Naast een kraam op de jaarmarkt, is de SP in de ochtend bij de winkelcentra in de wijk geweest. In het centrum werden de auto’s van een tomatenflyer voorzien.

Goubet: “Met onze gesprekken horen we de zorgen van veel mensen over de zorg. Dit is het belangrijkste punt voor onze partij. De SP staat voor kleinschalige zorg, in de buurt. Ook diverse problemen uit hun eigen buurt delen mensen met ons. Enkele SP-stemmers zijn lid geworden de afgelopen dagen door onze gesprekken. Ook merk je dat mensen teleurgesteld zijn in de politiek. Tegen die mensen wil ik zeggen: De SP is de enige partij in Weert die nog niet in het college heeft gezeten. Dus als je het echt anders wil, stem dan op de SP 19 maart!”