Leuken, Graswinkel, Groenewoud, Moesel, Boshoven...

15 maart 2014

Leuken, Graswinkel, Groenewoud, Moesel, Boshoven...

De SP kwam naar je toe de afgelopen week! In verschillende Weerter wijken werd huis aan huis aangebeld om een verkiezingskrantje persoonlijk aan de mensen te geven en vooral om een praatje te maken.

´Geen campagnehuizen, geen peperdure advertenties in de media, geen landelijke kopstukken naar Weert, het zijn tenslotte gemeenteraadsverkiezingen, de SP doet niet mee aan dat hele circus. Wij komen naar de mensen toe door aan te bellen huis aan huis, iedere avond weer in een andere Weerter wijk. En dat doen we trouwens ook als er geen verkiezingen zijn,´aldus SP lijsttrekker Jeroen Goubet.

Afgelopen zondag was de SP in Leuken. Veel positieve reacties op het huis aan huis aanbellen daar zoals ‘wat leuk dat jullie dit op deze hele persoonlijke manier doen’ en ‘hé hé eindelijk een partij die de boodschap niet binnensmijt maar hem gewoon afgeeft zodat je elkaar in de ogen kunt kijken.’

Maandag was Graswinkel aan de beurt. Door het warme weer was hier een heuse paddentrek aan de gang. ‘mooi om te zien dat zoiets in een groene stad als Weert gewoon ìn de woonwijk gebeurt’ aldus SP raadslid Bert Peterse die ook meeliep langs de deuren.

Dinsdag werd Groenwoud aangedaan. Hier werden meteen twee nieuwe SP leden ingeschreven. Ook dat gebeurt als je persoonlijk met de mensen praat.

Op woensdag en donderdag was er debat. SP lijsttrekker Jeroen Goubet verdedigde de SP standpunten tegen de andere lijsttrekkers in het grote verkiezingsdebat in de Weerter bibliotheek. Op donderdag stond Jeroen tussen jonge kandidaten van alle partijen bij het jongerendebat Raise Your Voice in café de Brouwer.

Gisteren, vrijdag, werd de wijk Boshoven aangedaan. Daar trof SP raadslid Bert Peterse een man die vertelde dat hij niet meer ging stemmen. ‘De partijen beloven van alles maar komen beloftes niet na’. Nadat Bert hem vertelde dat de SP in Weert nog nooit in het college heeft gezeten en als je dus iets anders wil je bij de SP moet zijn, gaf hij een hand en zei ‘ik ga stemmen en ik stem op jullie!’