Jeroen Goubet lijsttrekker SP

17 november 2013

Jeroen Goubet lijsttrekker SP

Afgelopen donderdag werd Jeroen Goubet door de ledenvergadering van de SP Weert gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart volgend jaar. Goubet was eerder al voorgedragen door het afdelingsbestuur. Het advies van het bestuur voor wat betreft de lijsttrekker maar ook de gehele kandidatenlijst werd door de zevenentwintig aanwezige leden ongewijzigd overgenomen.

Wel was er een mooie discussie over het tienpuntenplan dat de SP voorstelde. Het plan werd punt voor punt doorgelopen en na een aantal verbeteringen die de leden aandroegen werd het hier een aan aangescherpt. Met het gewijzigde plan waren de leden het uiteindelijk eens.

Met Goubet kiest de SP de vooralsnog jongste lijsttrekker van alle partijen die in Weert mee gaan doen aan de verkiezingen.

Jeroen Goubet (28) is de huidige fractievoorzitter van de SP in de Weerter gemeenteraad. Hij is met een korte onderbreking sinds 2009 raadslid en stond als tweede op de kandidatenlijst in 2010. Ook is hij bestuurlid in de lokale SP afdeling waar hij eerder onder andere voorzitter van was. In de gemeenteraad zit hij in de commissies Algemene Zaken en Ruimtelijke Ordening. Jeroen is geboren in Weert, getrouwd en woont in Keent. Van beroep is hij chemisch analist bij een farmaceutisch bedrijf in Weert.

SP presenteert kandidatenlijst