SP start vernieuwd ´buurten in de buurt´

21 juni 2013

SP start vernieuwd ´buurten in de buurt´

De SP in Keent in 2012De SP gaat deze zomer de huizen langs om te kijken wat er leeft in de buurten en dorpen in Weert . Aanleiding zijn meldingen bij de SP dat de kwaliteit en het onderhoud van speeltuintjes in Weert minder wordt. De SP wil graag weten hoe buurtbewoners hierover denken en wat er beter kan.

In tegenstelling tot andere partijen gaat de SP regelmatig de buurt in. Huis aan huis wordt er aangebeld om te vragen wat er leeft onder de mensen. Speeltuintjes zijn een centrale plek in veel buurten en dorpen waar kinderen en mensen elkaar ontmoeten. Deze plekken spelen (letterlijk) een belangrijke rol in de samenhang in de buurt en er moet daarom goed in geïnvesteerd worden. Klachten over minder onderhoud en saaiere nieuwe speeltoestellen waren signalen voor de SP om in actie te komen.

De start is aankomende maandag in Molenakker. In de avond gaat een groep SP´ers in het oostelijke deel van de wijk de deuren langs. Vandaag wordt er bij de mensen een aankondiging in de bus gestopt.

Uiteraard kan het ook zo zijn dat de SP hele andere dingen in de buurt tegenkomt. Als veel mensen ergens anders last van hebben is dat voor de SP ook een signaal om samen met die mensen in actie te komen. In de afgelopen jaren hebben van dat soort acties bijvoorbeeld al tot de aanpak van de al tientallen jaren durende wateroverlast in Boshoven geleid en de komst van een geluidsscherm langs de Ringbaan Noord binnenkort ook bij Boshoven. Actie helpt op straat! Laat die gemeenteraad maar lijsttrekkers kiezen...

De SP gaat de resultaten van de onderzoeken gebruiken om het samen met de mensen beter te maken. Prestigeprojecten zoals de Poort van Limburg mogen nooit ten koste gaan van relatief kleine investeringen om speelplekken leuk te houden.

De SP hoopt deze zomer zoveel mogelijk buurten aan te doen.