Staking bij Albert Heijn eindigt in overwinning!

22 maart 2013

Staking bij Albert Heijn eindigt in overwinning!

de stakende distributiewerkers van Albert Heijn en hun vakbond FNV hebben donderdagmiddag een principeakkoord bereikt met het moederbedrijf.

Er komen binnen de distributiecentra 200 vaste banen bij; uitzendkrachten krijgen na 1 jaar een hoger loon; er komt een eind aan de praktijk om werknemers na 1 jaar weg te sturen en na 6 maanden opnieuw aan te nemen voor het laagste loon; buitenlandse werknemers krijgen mogelijkheden om Nederlands te leren; en, werknemers krijgen ontslagbescherming tot 2020 (bij ontslag zou het bedrijf een bedrag dat gelijk staat aan 1,5 keer kantonrechtersformule moeten betalen).

Tijdens de acties van de laatste dagen was de SP de enige partij die zich liet zien. In Weert werden er gisteren nog flyers uitgedeeld bij de Albert Heijn in de binnenstad.

De SP is blij dat ze een rol heeft kunnen spelen bij het behalen van dit succes. En dat ze aanwijsbaar bijgedragen heeft aan de snelheid waarmee AH concessies heeft gedaan aan de stakende werknemers.

Weert heeft symphatie voor stakers Albert Heijn