Bewoners Leenhof kunnen weer opgelucht ademhalen

13 augustus 2012

Bewoners Leenhof kunnen weer opgelucht ademhalen

Appartementencomplex aan de Leenhof in LeukenSamen met bewoners en de Stichting Huurdersbelangen kwam de SP eerder dit jaar in actie om problemen met het ventilatiesysteem in twee appartementencomplexen aan de Leenhof in de Weerter wijk Leuken aan te pakken. Het heeft even geduurd maar uiteindelijk heeft deze actie succes.

Eind vorige maand werden de bewoners door een vertegenwoordiger van verhuurder Wonen Weert geïnformeerd over welke maatregelen er genomen zullen worden om de ventilatie-installatie beter te laten werken.

Zo worden filters in het systeem voortaan ieder half jaar vervangen, worden inblaas- en afzuigpunten van lucht in de woningen vernieuwd, ventilatiekanalen gereinigd en bekeken of de installatie op het dak aangepast moet worden. Ook krijgen de bewoners uitleg over hoe het systeem beter te bedienen is.

Appartementencomplex aan de Leenhof in Leuken

De SP is blij met deze toezeggingen van Wonen Weert aan de bewoners. De partij hoopt dat het een opstap zal zijn naar het verbeteren van ventilatiesystemen in nieuwbouwwoningen elders in Weert.

Andere acties voor het oplossen van ventilatieklachten in woningen; Bewoners Vrouwenhof willen niet meer ziek worden van hun huis.
De SP voerde tien jaar geleden ook al actie voor en samen met bewoners van de toenmalige Leenhof-flats