WWW: Waar moeten Weerter Werkelozen heen

16 april 2012

WWW: Waar moeten Weerter Werkelozen heen

zoekwerkUWV werkbedrijf gaat werkzoekenden alleen nog via internet begeleiden naar werk. Daar komen geen persoonlijke gesprekken met een medewerker meer aan te pas. De SP vraagt aandacht voor deze ongewenste situatie en hoe de gemeente Weert dit gaat opvangen.

SP-raadslid Paul Lempens stelt dat met name de lager opgeleiden en kwetsbare groepen de dupe zullen zijn van het nieuwe 'beleid' voor zover je dat zo kunt noemen. "Terwijl zij juist begeleiding nodig hebben worden zij door het UWV aan hun lot overgelaten en zullen nog moeilijker ander werk kunnen vinden.We willen toch met z´n allen niet dat mensen die willen en kunnen werken thuis zitten? Daar komt bij dat het UWV uit Weert is vertrokken, wat ook niet helpt."

De SP wil weten wat de gemeente Weert hiervan vindt en hoe ze hierop gaat inspelen. Ook wil de partij weten of door dit nieuwe beleid extra bijstandsuitkeringen aangevraagd zullen worden en hoe dat betaald moet worden.