PvdA steunt acties Risse

15 januari 2012

PvdA steunt acties Risse

steun van de PvdA voor de Risse-actieDe Partij van de Arbeid in Weert steunt de acties bij de Risse. Ook in de Tweede Kamer steunt de PvdA de SP bij de aanvraag van een spoeddebat. De SP is blij met deze steun voor de actie voor het behoud van de werkgelegenheid bij de Risse. Het is tevens een begin van lokale linkse samenwerking.

Fractievoorzitter Conny Beenders van de PvdA: "De bezuinigingen in de sociale werkvoorziening zijn desastreus. Door de bezuinigingen worden er 50 tot 90 gehandicapte medewerkers ontslagen. Waar blijft het sociale gezicht van de samenleving? Laat deze mensen niet in de kou staan. Wij steunen het initiatief van SP van harte."

Fractievoorzitter Paul Lempens van de SP is blij met deze eerste stappen van linkse samenwerking, ook in Weert. "Helaas is er een trieste aanleiding, nu de gevolgen van dit knetterrechtse beleid duidelijk worden. Dit betekent voor gehandicapte werknemers die nergens anders terecht kunnen gewoon armoede. Ze belanden op de wachtlijst hup in de bijstand. Met dank aan Wilders zijn PVV. Wij gaan hier keihard tegenaan in Weert. Samen met de Pvda. Armoede werkt niet."

De PvdA en de SP vragen dinsdag een spoeddebat aan in de Tweede Kamer. Op dinsdag 24 januari 2012 wordt er door de gemeenteraad van Weert over dit onderwerp gesproken.

Een bron: websitebericht PvdA Weert