PvdA en SP, Risse-medewerkers ontevreden

24 januari 2012

PvdA en SP, Risse-medewerkers ontevreden

SP´ers samen met WSW´ers in actie in het stadhuisTijdens de commissievergadering van 24 januari werd door de raadsleden 2,5 uur gesproken over De Risse. De voorzitter van de OR overhandigde 1750 handtekeningen voor een petitie voor het behoud van werk bij De Risse. Er was een grote opkomst van naar schatting 125 mensen. Er kwam goede bijval voor de perfecte inspreekbeurten van OR, vakbond, Wsw-raad en Peter Vink. Er was veel aandacht van de media. Tot zover de positieve kant.

Helaas is de constatering dat het besluit om de mensen met tijdelijke contracten te ontslaan niet is teruggedraaid en ook niet opgeschort, ondanks de oproep van PvdA en SP daartoe. De enige toezegging is dat wethouder Litjens terug gaat naar het algemeen bestuur (onbekend wanneer) om ‘er nog eens over te praten’. De hele gemeenteraad wil meer informatie en in ieder geval PvdA en SP willen op 8 februari in de raadsvergadering officieel een boodschap mee geven aan de wethouder. En er gaat een brief naar Den Haag.

Risse-medewerkers zijn uiteraard niet tevreden over deze uitkomst. Men was geschokt over het kennisniveau van de raadsleden en de wethouder.
De acties gaan voorlopig door. Binnenkort overleggen ondersteunende organisaties over een vervolg van de acties.

Foto: Marcel Goerz, phomago.com

Overweldigende steun voor De Risse op de markt