Nieuwe leden tijdens nieuwjaarsbijeenkomst

12 januari 2012

Nieuwe leden tijdens nieuwjaarsbijeenkomst

Gisteren kwamen zo´n vijf en twintig Weerter SP´ers bij elkaar tijdens de jaarlijkse nieuwjaarsbijeenkomst van de SP afdeling Weert. Naast bekende ook nieuwe gezichten, en er werden zelfs ter plekke nieuwe leden ingeschreven.

Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst werd er teruggekeken op 2011 en vooruitgekeken naar 2012.

SP raadslid en bestuurslid Jeroen Goubet blikte terug op 2011. Een niet altijd even gemakkelijk jaar voor de SP in Weert. Zo was er voor het eerst sinds 1999 een klein verlies aan leden en namen twee SP raadsleden afscheid. Ook in die gemeenteraad werden in de grote bezuinigingsdebatten maar weinig successen geboekt voor diegenen die de bezuinigingen toch al het hardst gaan voelen, de zwakkeren in onze samenleving.

Maar er waren ook successen. Zo komt er geen IJzeren Rijn, werd de natuur in de Moeselpeel gered, kregen de scholieren van middelbare school het College hun bushalte bij het nieuwe schoolgebouw, en werden de bewoners van Oda beloond in hun strijd voor geluidsweringen langs de Eindhovenseweg en Ringbaan Noord.

Paul Lempens blikte vooruit op 2012, een jaar waarin de SP kansen moet gaan pakken. De SP wil nog meer de buurten in en nog meer het contact met haar leden gaan onderhouden. Ook beginnen de voorbereidingen voor een groot SP congres richting het einde van het jaar en de gemeenteraadsverkiezingen in 2014. Ook wil de SP nog meer gaan optrekken met organisaties, instellingen en wie dan ook als er gemeenschappelijke doelen zijn.

Ook lichtte Paul Lempens enkele wijzigingen in het bestuur toe en vertelde penningmeester Henny Schappin hoe de financiën van de afdeling ervoor staan.

Daarna kwamen er een drankje en bitterballen op tafel

Ondanks de wat late aankondiging van de bijeenkomst, waren er veel leden aanwezig. Enkele leden gaven aan meer actief voor de SP te willen worden. Een aantal introducés werden ter plekke lid.

Proost met de SP op een sociaal 2012

Het jaar 2011 uit het archief van de SP Weert