Vragen over bewegwijzering Ringbaan

9 december 2011

Vragen over bewegwijzering Ringbaan

Nieuw verkeersbord langs de Ringbaan WestDe Weerter SP wil weten waarom er het een en ander mis is gegaan bij het plaatsen van nieuwe bewegwijzering op en rond de Weerter Ringbanen.

SP raadslid Jeroen Goubet: “We hebben diverse reacties gehad op de nieuwe bewegwijzering. Zowel van Weertenaren als van mensen die in Weert werken of de stad bezoeken. Positieve reacties maar ook opmerkingen over meerdere plaatsen waar iets mis is gegaan. Zo zijn er op minstens twee plekken borden neergezet en na enkele dagen alweer weggehaald. Ze komen niet meer terug. Ook zijn er richtingaanwijzers bij kruispunten verkeerd opgehangen, wat korte tijd later ook weer gecorrigeerd is.“

De SP wil daarom weten wie er samen met de gemeente verantwoordelijk is voor het ontwerp en de plaatsing van de borden. “Het zijn fouten die toch gemakkelijk voorkomen hadden kunnen worden lijkt ons. Bovendien kost het geld en het staat een beetje slordig,” aldus Goubet.