Statenlid bezoekt zandwinning Weert

19 november 2011

Statenlid bezoekt zandwinning Weert

Foto´s nemen bij de CZWSP Statenlid Ben Rewinkel bezocht vandaag samen met raadslid Jeroen Goubet en een delegatie van de stichting Groen Weert de Centrale Zandwinning Weert (CZW) in het IJzeren Mangebied. De SP en stichting Groen Weert maken zich zorgen over het storten van vervuild slib in de waterplas die door de afgraving is ontstaan, en het uitblijven van bos herplant in het gebied.

Het bezoek vond plaats op initiatief van Ben Rewinkel, lid van de Provinciale Staten van Limburg namens de SP. Enige tijd terug deelde Groen Weert haar zorgen over CZW met de Weerter SP die op haar beurt Rewinkel op de hoogte bracht. De Provincie geeft immers de vergunningen af voor de zandafgraving.

Er werd een rondje om 'het blauwe meertje' gelopen en ook werd er gekeken op de plek waar het slib in de plas is gestort. De dossierkennis van de stichting Groen Weert kwam daarbij goed van pas.

Rewinkel gaat zich verdiepen in de zaak en als het nodig is het provinciebestuur aan de tand voelen. Ondertussen blijven de Weerter SP en de stichting Groen Weert de zaak ook in de gaten houden.

Raad steunt SP: geen verontreinigde grond in zandafgraving" SP en D66: herplanten bomen bij zandwinning Lozerweg