SP blij met nieuw initiatief Kringloopwinkel

24 juni 2010

SP blij met nieuw initiatief Kringloopwinkel

kringlooplogoDe SP is blij dat eindelijk uitzicht is op een nieuwe Kringloopwinkel en gratis thuisophaalservice van gebruikte goederen. In een komende vergadering van de gemeenteraad wordt een voorstel hiervoor besproken. In het verleden heeft de SP zich binnen en buiten de raad ingezet voor deze duurzame vorm van hergebruik.

Door een investering van 1 euro per inwoner kunnen straks medewerkers van De Risse aan de slag in de nieuwe kringloopwinkel en bijbehorende activiteiten. Gebruikte goederen worden aan huis opgehaald. Een lang gekoesterde wens van de SP. Ook bewoners gaven 2 jaar geleden in een peiling van de SP door de hele gemeente aan dat het ophalen aan huis een wens is van bewoners.

Na het vertrek van Bis-Bis enkele jaren geleden heeft het lang geduurd voor een nieuw initiaitief door de gemeente is gerealiseerd. De medewerking van de gemeente bij dit soort initiatieven is noodzakelijk, in verband met afspraken over re-integratie en de milieustraat bijvoorbeeld. Het is een goede zaak dat De Risse samen met 'Het Goed' is aangezocht en bereid gevonden om de uitvoering van deze dienst op zich te nemen. 'Het Goed' staat goed bekend als een organisatie die in den lande met meer SW-bedrijven samen en gemeenten deze activiteit uitvoert.

De SP zal het voorstel van het college van B&W voluit steunen en zal aandringen op een snelle start.