Lempens waarnemer Filipijnse verkiezingen

4 mei 2010

Lempens waarnemer Filipijnse verkiezingen

Paul Lempens in zijn kantoor in het Tweede KamergebouwPaul Lempens neemt deel aan een internationale waarnemersmissie bij de verkiezingen van 10 mei in de Filipijnen. Het Weerter SP-raadslid en Tweede Kamerlid is gevraagd door een samenwerkingsverband van Filipijnse organisaties om toezicht te houden op een eerlijk verloop tijdens de verkiezingen voor onder meer het congres, de president, burgemeesters en gemeenteraden.

Het zijn de eerste verkiezingen met stemmachines in het land in Zuid-Oost Azië.

Lempens komt vaker in de Filipijnen, is bevriend met enkele politieke activisten en zijn vrouw komt uit het land. In 1999 werkte hij er een jaar als vrijwilliger. Het is volgens hem geen ´snoepreisje´. ´Het is hard werken. Ik neem op persoonlijke titel deel, dus niet namens Nederland, SP of een organisatie, dus betaal ook zelf reis en verblijf. Zo kan ik wat terug doen voor de mensen.´

Lempens houdt een dagboek bij op de website van Dagblad de Limburger en doet verslag op zijn website.

Het weblog van Paul Lempens