SP: VVD is aan zet

4 maart 2010

SP: VVD is aan zet

De SP vindt dat na verkiezingen winnaars altijd als eerste aan zet zijn bij het vormen van een nieuw gemeentebestuur. In het geval van Weert dus VVD en D66. Vooral die eerste, die spectaculair groeit van vijf naar negen zetels en daarmee veruit de grootste wordt, hoort volgens de SP in het stadsbestuur en moet de onderhandelingen daarover beginnen.

‘Wij zijn heel erg blij met het behoud van onze drie zetels in Weert. We blijven fier overeind in het rechtse geweld. Landelijk hebben we verloren, maar in Weert niet. Dat is een beloning voor alle acties die we de afgelopen vier jaar samen met de mensen in Weert gevoerd hebben. Uiteraard gaan we de komende vier jaar daar volop mee door,’aldus SP lijsttrekker Herman Beuvens.

De SP sluit niet uit dat de partij in het stadsbestuur komt. ‘In de coalitie als het kan, in de oppositie als het moet. Hoe dan ook de SP gaat de komende vier jaar weer keihard haar best doen voor een menselijk en sociaal Weert.’

SP behoudt drie zetels in Weerter gemeenteraad