Fout Kieskompas Weert is hersteld

10 februari 2010

Fout Kieskompas Weert is hersteld

De fout in het Kieskompas is hersteld. In de eerste versie viel Weert Lokaal precies op de SP. Hierdoor kregen mensen te zien dat ze het dichtst bij Weert Lokaal stonden, ook al hadden ze exact de zelfde antwoorden als de SP gegeven.

SP-bestuurslid Bert Peterse: "We hebben het Kieskompas verschillende oplossingen aangedragen. Nu heeft Kieskompas in overleg met Weert Lokaal enkele resultaten aangepast, waardoor Weert Lokaal op een andere plek op het kompas terecht komt. De overlap is opgelost, maar het is niet netjes dat dit zo online heeft gestaan. Mensen zijn onterecht op het verkeerde been gebracht, terwijl de opdracht aan Kieskompas juist is te zorgen voor een mate van spreiding tussen de partijen. Dit is ook steeds benadrukt in de ontwikkeling van de stellingen. Maar ook het opstellen van stellingen is politiek. Andere partijen zagen niets in een stelling over het stadhuis bijvoorbeeld."

Uitkomst Kieskompas
Belangrijk advies Kieskompas: klik door!