Definitief besluit nieuw stadhuis wordt door nieuwe gemeenteraad genomen

27 februari 2010

Definitief besluit nieuw stadhuis wordt door nieuwe gemeenteraad genomen

gemeente WeertHet aantal keren dat besluiten rond het stadhuis zijn uitgesteld is inmiddels niet meer op één hand te tellen. De gemeenteraad zou in oude samenstelling, op 9 maart, dus nà de verkiezingen van volgende week definitief beslissen over de bouw van het nieuwe stadhuis.

Op de agenda van de laatste raadsvergadering van de oude raad stonden de laatste punten die nodig zijn om de aanbesteding van het nieuwe stadhuis te kunnen ingaan. Daarmee zou de deur voor een alternatief definitief op slot gaan. Maar die vergadering vindt na de verkiezingen plaats, en amper twee dagen later wordt de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd.

'Het zal formeel allemaal wel kloppen, maar dit voelt alsof de oude raad over zijn graf heen regeert en haar meest omstreden besluit uit deze periode niet aan de nieuwe raadsleden wil overlaten.' Zo stelde SP lijsttrekker Herman Beuvens al eerder.

SP en D66 wilden pleiten voor het schrappen van het agendapunt om het aan de nieuwe raad over te laten. Maar zoals wel vaker waren de stukken niet op tijd klaar waardoor het onderwerp nu sowieso naar de volgende raadsvergadering en dus naar de volgende gemeenteraad doorschuift.

Raad regeert over graf heen: 9 maart stadhuis-besluit