D66 en SP onstemd over ontbreken stadhuis in kieskompas

2 februari 2010

D66 en SP onstemd over ontbreken stadhuis in kieskompas

Gemeenteraadsverkiezingen 2010SP en D66 zijn teleurgesteld over het ontbreken van hét verkiezingsthema - de bouw van een nieuw stadhuis aan de Wilhelminsasingel - in het Kieskompas dat woensdag wordt gepresenteerd. Er zijn 30 stellingen opgenomen die de kiezer moeten adviseren over zijn stem. Het naar de mening van de oppositiepartijen belangrijkste item van de afgelopen én komende tijd niet is opgenomen.

'De meeste andere partijen, met name van de coalitie, vonden dat er geen beslissingen meer mogelijk waren in de komende tijd. Terwijl de verkiezingen ook gaan over wat de partijen hebben gedáán.' aldus Marie-Michèle Stokbroeks (D66). SP en D66 zijn van mening dat het nieuwe stadhuis op de verkeerde plaats komt, dat een andere constructie had moeten worden gekozen en dat mede daarom het te duur wordt. Beuvens (SP): 'En uiteindelijk moet de burger dat betalen. Daarom is het goed dat hij kan kiezen met welke partij hij het eens was of niet.'