5e politiek café in teken start campagnes, a.s. zondag in 'De Kroes'

26 januari 2010

5e politiek café in teken start campagnes, a.s. zondag in 'De Kroes'

pocaweOp initiatief van de politieke partijen in Weert wordt op zondag 31 januari het vijfde Politieke Café gehouden in eetcafé “De Kroes” (voorheen “t Swaentje”) in de Stationsstraat in Weert. Dit Politieke Café staat geheel in het teken van de start van de verkiezingscampagnes van de deelnemende partijen. De zeven lijsttrekkers krijgen de gelegenheid “warm te draaien” voor het grote verkiezingsdebat op zondag 28 februari door een eerste openbare reactie te geven op elkaars verkiezingsprogramma’s. Namens SP-Weert neemt Jeroen Goubet aan dit debat.

Het vijfde Politieke Café wordt gehouden tussen 13.00 en 14.00 uur en wordt rechtstreeks uitgezonden door Weert FM (107.5 FM en via de kabel). De toegang is gratis.

De volgende onderwerpen komen in deze vijfde editie aan bod:
* De lijsttrekkers kijken kritisch naar elkaars verkiezingsprogramma’s.
De afgelopen weken zijn de verkiezingsprogramma’s van alle politieke partijen verschenen.
De lijsttrekkers hebben de programma’s van elkaar bestudeerd en krijgen de gelegenheid hierop te reageren.
* De gesproken column door Loeki van Maaren, oud-burgemeester van Weert.
* Het laatste verkiezingsnieuws
* Hedwig Verhoeven, directrice van het Munttheater legt een aantal stellingen over cultuurbeleid in Weert voor aan de aanwezige lijsttrekkers.

De presentatie is in handen van Jan Leenders en Maarten Stultjens.

De live muziek wordt verzorgd door Fons Heuvelmans, vertolker van het Franse chanson en bekend van o.a. de CD “Ombre et soleil”.