SP Weert aanwezig bij vakbondsmanifestatie Eindhoven

21 november 2009

SP Weert aanwezig bij vakbondsmanifestatie Eindhoven

Weerter SP'ers protesteren in EindhovenDe SP afdeling Weert, waaronder kandidaatraadsleden Bert Peterse en Lin Franssen, was aanwezig bij vakbondsmanifestatie Eindhoven. Samen met zo’n 5000 anderen protesteerden zij tegen de kabinetsplannen om de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar.

Bert Peterse: “Het was een goede bijeenkomst. Balkenende beweert dat steeds meer Nederlanders achter het besluit staan de AOW-leeftijd te verhogen. Daarnaast zou de strijd al gestreden zijn. Dit zijn praatjes om mensen te ontmoedigen zich te verzetten tegen deze onnodige, onzinnige en onuitvoerbare plannen. Als wij dit nu accepteren en ons niet verzetten zullen nog veel meer asociale maatregelen volgen.”

Vanuit Weert was de SP aanwezig met 5 leden. Peterse: “Samen met andere SP-ers uit Limburg en Brabant hebben we handtekeningen opgehaald, stroopwafels, folders en stickers uitgedeeld. Deze vonden gretig aftrek.”

Weerter SP'ers protesteren in Eindhoven

De actiecoördinator van de FNV sprak de menigte toe voordat deze van het Klokgebouw naar het centrum van Eindhoven trok. Peterse: “De boodschap is duidelijk, de strijd is nog niet gestreden, deze begint nu pas. De Tweede Kamer moet nog allerlei besluiten nemen en met name de vraag wat een zwaar beroep is zal een discussie zijn waar men niet uit zal komen. Ik heb verschillende mensen gesproken die aan 2004 refereerden. Toen stonden vakbonden, PvdA, SP en GroenLinks gezamenlijk op het museumplein in Amsterdam. Nu misten zij de steun van met name de PvdA. De partij laat haar stemmers en achterban, voor de zoveelste keer in de kou staan.”

Weerter SP'ers protesteren in Eindhoven

Handtekeningenactie ’65 blijft 65’ succes