Programma tweede editie Politiek café

24 oktober 2009

Programma tweede editie Politiek café

Op initiatief van de politieke partijen in Weert wordt, met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2010, een zestal “Politieke Cafés” georganiseerd in café “t Swaentje” in de Stationsstraat in Weert. Het tweede Politiek Café vindt plaats op zondag 1 november tussen 13.00 en 14.00 uur en wordt rechtstreeks uitgezonden door Weert FM (107.5 FM en via de kabel). De toegang is gratis.

Naast interviews met bekende en minder bekende politici is er tijdens het Politiek Café ook plaats voor discussie met belangstellenden, wordt er teruggekeken naar de “politiek van vroeger” en zijn er gesproken gastcolumns van diverse prominente Weertenaren. En in elke editie zal een journalist de actuele Weerter politieke situatie kritisch doornemen. De muzikale intermezzo’s worden verzorgd door musici uit de regio Weert.

De volgende onderwerpen komen in deze tweede editie aan bod:

• De gemeentebegroting wordt kritisch besproken met wethouder Leon Heuvelmans.
  • Burgemeester Niederer vertelt zijn wederwaardigheden over zijn reis naar China.
  • en andere politieke actualiteiten.

• De gesproken column door Rob van Dooren, oud Weertenaar en tegenwoordig wethouder in Vlissingen.
  • In de jongerenrubriek: “Sanne Lemmers in gesprek met”……. Thomas van Gemert.
    (leerling 5VWO en deelnemer aan “het Model European Parliament”)
  • De rubriek “Toen” met oud raadslid Bert van Wijk. (D66).
  • Journalist Peter Clement (Land van Weert) met opmerkelijke feiten van de afgelopen maand.

Het programma wordt opgeluisterd met livemuziek in samenwerking met het RICK. De presentatie is in handen van Sanne Lemmers, Jan Leenders en Jeffreye Vossen.

Geslaagde eerste editie politiek café