Helft Fatima reageert op SP-peiling

19 oktober 2009

Helft Fatima reageert op SP-peiling

Fatima45% procent van de huishoudens in de Weerter wijk Fatima heeft gereageerd op een vraag van de SP naar de leefbaarheid in de buurt. De partij reageert zeer verheugd op deze enorme respons. 'Het toont eens te meer de betrokkenheid bij de eigen wijk' zegt SP-raadslid Jan Tak.

In reactie op een gemeentelijke peiling waaruit bleek dat in Fatima meer mensen wilden verhuizen vergeleken met andere wijken en dorpen, startte de SP met gesprekken met Fatimezen.

Ongeveer 11% gaf bij de gemeente aan indien mogelijk te willen verhuizen. Tak: "De SP was meer geïnteresseerd in de achtergronden van dit cijfer. Vandaar dat we naast een aantal inlever-adressen in de wijk en reacties via de website ook deur-aan-deur de buurten in trokken en met mensen direct spraken over hun buurt. Meer dan de helft van de peiling is zo afgenomen."

Op de vraag 'Waarom wilt u verhuizen?' kregen de SP-ers van veel Fatimezen een divers antwoord. Ook werden veel opmerkingen ter verbetering van de straat en buurt genoteerd. De SP vervat de resultaten in een rapport dat ze later deze maand aanbiedt aan de gemeente.

SP start grootschalig onderzoek in Fatima