Kamervragen over salaris thuiszorgbestuur

20 juni 2009

Kamervragen over salaris thuiszorgbestuur

SP-Kamerlid Renske Leijten heeft de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport opheldering gevraagd over het salaris van het bestuur van Zorggroep Noord- en Midden-Limburg.

Vorig jaar ontstond na een onderzoek van de SP grote ophef over het salaris van de thuiszorgbestuurders, die hun eigen salaris verhoogden en dat van gewone thuiszorgmedewerkers verlaagden en medewerkers ontsloegen. De vakbond heeft toen afspraken gemaakt met het bestuur over loonmatiging.

Nu blijkt uit een bericht in Dagblad de Limburger dat het bestuur van Zorggroep Noord- en Midden-Limburg de roep om loonmatiging naast zich neer heeft gelegd.

Leijten vraagt het oordeel van de Minister over het salaris van 330.948 euro, en vraagt of hij bereid is zich publiekelijk te distantiëren van deze bestuurder. Ze hoopt dat de Minister erkent dat hoe langer hij wacht met de topsalariswet, deze absurde salarissen zullen blijven voor komen. Ze wil dat de Minister snel deze Wet naar de Kamer stuurt.

SP woest over salaris top zorggroep