Essent is gered!

25 april 2009

Essent is gered!

De SP voert actie tegen de verkoop van EssentNa een lange zit hebben de provinciale staten van Noord-Brabant uiteindelijk gekozen om hun 31% aandelen in Essent niet te verkopen. Daarmee is een totale verkoop van Essent aan het Duitse RWE waarschijnlijk van de baan! "We zijn de Brabanders veel dank verschuldigd!"

Een meerderheid in de Limburgse Staten en een meerderheid in de Weerter gemeenteraad wilde wel verkopen. De SP is erg blij dat Noord Brabant daar nu alsnog een stokje voor steekt.

“Dit is het begin van een nieuwe koers voor Nederland, een einde aan de liberaliseringen die ons land al zo lang teisteren.” zei SP fractievoorzitter in de Tweede kamer Agnes Kant gisteren. “Onze energievoorziening is heel belangrijk in het dagelijks leven en daarom een nutsvoorziening. Als de stroom uitvalt, dan hebben we een groot probleem. Daarom is het belangrijk dat de overheid daar grip op houdt. Met deze zeggenschap hebben we ook wat te zeggen over de prijs van gas en licht en hoe duurzaam elektriciteit wordt opgewekt.” vervolgde ze.

De SP voert al sinds het begin van dit jaar actie tegen de verkoop van Essent, Nuon en Eneco.

Duizenden handtekeningen tegen verkoop Essent