SP voert druk op tegen verkoop aandelen Essent

21 maart 2009

SP voert druk op tegen verkoop aandelen Essent

De SP voert actie tegen de verkoop van EssentOp 17 april besluiten Provinciale Staten over de mogelijke verkoop van de aandelen Essent. Dat wordt spannend omdat er in de Provinciale Staten verdeeldheid heerst. Momenteel zijn 20 Statenleden tegen verkoop, en 27 vóór. De SP heeft de publieke opinie in ieder geval mee want 80% van de Limburgers wil onze energievoorziening in eigen hand houden en dus geen verkoop van de aandelen.

Nu moeten alleen het CDA en de PvdA in de Provinciale Staten nog om. Oud Tweede Kamerlid en nieuwe CDA-Gedeputeerde Jos Hessels stond in de Kamer ook negatief tegenover de verkoop van de aandelen Essent. SP fractievoorzitter in de Povinciale Staten schreef daarom een brief aan Hessels. ‘Gelukkig bent u nu degene die in Limburg aan de knoppen draait. Ik ga er dan ook vanuit dat één van uw eerste daden als Gedeputeerde, het heroverwegen van de verkoop van de aandelen Essent zal zijn,’ aldus Coppus.

De SP fractie in de Povinciale Staten gaat haar campagne om onze energievoorziening in eigen hand te houden opvoeren, en daarin samenwerken met de Limburgse SP afdelingen.

De brief van Thijs Coppus aan Gedeputeerde Jos Hessels: Geachte heer Hessels,
Verkoop Essent, niks meer aan te doen? Weerter raad heeft het mis