Nuttige discussies en ideeën op ledenoverleg na de zomer

31 augustus 2008

Nuttige discussies en ideeën op ledenoverleg na de zomer

ledenoverleg augustus 2008Tijdens een woensdag in het Natuur- en Milieucentrum gisteren, werd de koers van de Weerter SP door haar leden besproken. Over vragen als ‘hoe maken we nog meer leden, wat moet er beter in de SP afdeling, waar mist u de SP in de raad’, en ‘vindt u dat de SP in 2010 weer mee moet doen aan de raadsverkiezingen’ werden in een ontspannen sfeer gesproken.

Zo’n vijftien Weerter SP’ers kwamen gisteren bijeen om met mekaar over het heden en de toekomst van de lokale SP afdeling te spreken. Met de vakantie achter de rug een mooi moment om even te bezinnen voor we weer gaan beginnen.

De SP luistert graag en vaak naar de mening van de mensen en ook naar de mening van haar leden. Alle leden hebben ook even veel inspraak en kunnen direct meedenken en beslissen over de koers van de partij. Gisteren gebeurde dat zelfs in kleine groepjes onderling zodat iedereen ruimschoots de mogelijkheid kreeg om zijn of haar mening te geven. Aan het einde werden de conclusies en ideeën uit de groepjes gezamenlijk beknopt doorgesproken.

Conclusie van de avond was dat de SP er prima voorstaat. Maar het kan natuurlijk altijd beter. En daar was over nagedacht, verse ideeën genoeg. Velen bedenken immers meer dan enkelen. Vaker de markt op, blijven ‘buurten in de buurten’, en er is nog veel werk te verzetten voor de raadsverkiezingen van 2010, zeker als de groeitrend van de SP bij alle voorgaande verkiezingen doorgezet wordt. Over de vraag of de SP mee moet blijven doen aan verkiezingen was iedereen het eens. Er werd volmondig met ‘ja’ geantwoord!

Wilt u de volgende keer ook mee denken en beslissen? Word lid van de SP!

ledenoverleg