Agnes Kant op openbare avond over thuiszorg Weert

7 mei 2008

Agnes Kant op openbare avond over thuiszorg Weert

Agnes KantSP Kamerlid Agnes Kant komt op 26 mei aanstaande naar de openbare avond over de Thuiszorg in Weert, georganiseerd door de SP Weert en het comité ‘Stop uitverkoop thuiszorg Weert’.

De avond vindt plaats bij zaal ‘Beej Bertje’ aan de Rietstraat 28 te Laar. De avond begint om 20.00 uur, om 19.30 uur staat de koffie klaar. Iedereen is welkom, de toegang is gratis.

Door de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) moeten zorginstellingen met elkaar concurreren. Die strijd gaat over de ruggen van patiënten en personeel. Dat is slecht beleid.

Thuishulpen van Thuiszorg Midden-Limburg plukken daar nu de wrange vruchten van. Honderden thuishulpen worden gedwongen voor minder geld hetzelfde werk te doen. De gemeente verwijst naar de directie van de thuiszorg over de verantwoordelijkheid en die verwijst weer terug naar de gemeente. Personeel wordt in onzekerheid gelaten over de toekomst. Daarom zijn thuishulpen, vakbond en SP samen in verzet gekomen tegen de afbraak van de thuiszorg in Midden-Limburg."

Naast Agnes Kant zijn ook wethouder Coolen (WMO beleid) van de gemeente Weert uitgenodigd, en de directie van Thuiszorg Midden Limburg (TML).

Strijdbare thuiszorgmedewerkers tijdens drukbezochte bijeenkomst comité, vakbond en SP