Geslaagde marktactie thuishulpen

14 april 2008

Geslaagde marktactie thuishulpen

Leden van het comité vragen op de markt steun voor hun actie tegen salarisverlagingHet comité Stop Uitverkoop Thuiszorg Weert stond zaterdag op de Weerter weekmarkt. De thuishulpen vroegen zo aandacht en steun van het publiek in hun strijd tegen de salarisverlaging. Deze is het gevolg van het beleid uit Den Haag en de gemeente Weert.

De reacties van het publiek waren positief. De thuiszorg heeft een goede naam, en mensen maken zich zorgen over de bezuinigingen waardoor het steeds minder vanzelfsprekend is om adequate en kwalitatief goede zorg te krijgen. Veel betuigden hun sympathie voor de actie van de thuishulpen. Op www.stopuitverkoopthuiszorgweert.nl is vanaf vandaag een petitie te vinden
die iedereen kan ondertekenen als steun.

Om 21 april is er een bijeenkomst voor alle thuishulpen, georganiseerd door het comité, de ABVAKABO FNV en de SP. Aanvang 20.00 uur bij De Roos in de Beekstraat te Weert.

Vakbond CNV ondersteunt actie thuishulpen
Brandbrief thuishulpen: kwaliteit thuiszorg Weert verslechterd