Veel steun voor SP Nota Popmuziek tijdens finale ‘Nu of nooit’

12 februari 2008

Veel steun voor SP Nota Popmuziek tijdens finale ‘Nu of nooit’

Veel steun voor de popnotaAfgelopen zondag stond ROOD, de jongerenorganisatie van de SP, aan de deur bij Muziekcentrum de Bosuil in Weert om handtekeningen op te halen ter ondersteuning van de Nota Popmuziek van de SP. De nota ‘Oorstrelend en Hartveroverend’ roept op tot een beter popmuziek-beleid in Nederland.

“Popmuziek is verreweg de populairste cultuuruiting in Nederland, maar toch wordt slechts 0,35% van alle cultuursubsidies eraan gespendeerd om het te ondersteunen. Dat is een erg scheve verdeling” aldus Angela Geurts van ROOD Weert.

Tekenen maar!

Bezoekers die afgelopen zondag de finale van de Limburgse talentenjacht ‘Nu of Nooit’ bezochten waren het met de SP en ROOD Weert eens. Praktisch iedereen ondertekende de popnota zonder aarzeling

De popnota draagt enkele plannen aan hoe Nederlandse popmuziek beter ondersteund zou kunnen worden. Angela Geurts: “De overheid zou moeten helpen bij buitenlandse tours van Nederlandse bands en zou moeten eisen dat er een behoorlijk deel van de zendtijd op de publieke radiozenders vrij wordt gemaakt voor Nederlands talent”.

ROOD Weert kan terug kijken op een geslaagde actie en mag concluderen dat er veel mensen zijn met een hart voor popmuziek!

Tekenen maar!

'Nu of Nooit' werd trouwens gewonnen door de Weerter band SAT2D, waarmee de band ook een plaats op Pinkpop later dit jaar veroverde.

De popnota: Teken ook!
Lees de popnota (pdf)