SP komt met gratis krant

13 februari 2008

SP komt met gratis krant

De SP deelt de gratis NU-krant uit op het Weerter stationEen groepje Weerter SP-ers deelde vanavond de nieuwe gratis NU-krant van de SP uit aan de trein- en busreizigers op het NS-station. Ondanks hun haast pakten veel mensen een krantje mee.

De NU-krant telt zestien pagina's op tabloidformaat. Er worden door heel Nederland 1.750.000 exemplaren verspreid. Er staan onder meer artikelen in over de toekomst van Afghanistan, de bureaucratie in de zorg, oplossingen voor de files en een onthullend artikel over de miljardenverspilling rond ICT-projecten van de overheid.

de voorkant van de NU-krant

Veel mensen namen de krant enthousiast aan en vonden het een goed initiatief. Enkelen complimenteerden de SP ook met de thuiszorg-spot die de laatste dagen op televisie wordt uitgezonden. Zij begrepen niets van de kritiek die partijen als VVD, CDA en PvdA op de spot hebben. ‘Het is mooi en integer gefilmd, en het moet juist een beetje choqueren. Want kom op zeg, het is toch ook verschrikkelijk op dit moment in de thuiszorg?’ aldus een voorbijgangster.

Naast de uitgedeelde exemplaren op het station worden er in Weert ook nog eens 15.000 door SP- vrijwilligers huis aan huis verspreid.

De NU-krant komt voortaan vier keer per jaar uit. De SP is de eerste politieke partij die het publiek via een eigen krant op de hoogte gaat houden van haar bezigheden en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen.

De SP deelt de gratis NU-krant uit op het Weerter station De SP deelt de gratis NU-krant uit op het Weerter station De SP deelt de gratis NU-krant uit op het Weerter station

NU - voor een beter Nederland
Marijnissen deelt eerste exemplaren gratis krant uit