Duurzame energie van verschillende kanten belicht tijdens politiek café.

31 oktober 2007

Duurzame energie van verschillende kanten belicht tijdens politiek café.

wat komt er uit je stopcontact?Aanstaande maandag, 5 november, organiseert de SP Weert een politiek café over duurzame energie in Muziekcentrum De Bosuil. Energie, duurzaam of juist niet, staat de laatste tijd volop in de belangstelling. Wat zijn de gevolgen thuis in het dagelijks leven, en wat kunnen we doen?

Meer dan ooit zijn de samenleving, de politiek, de energiesector, en tal van andere organisaties zich bewust van de gevolgen die het verbranden van fossiele brandstoffen voor onze planeet hebben. De problemen en uitdagingen worden belicht door sprekers uit de wetenschap, de politiek en de energiesector

ECNZo zal Marc Londo, senior onderzoeker aan het Energiecentrum Nederland (ECN) spreken over onderzoek naar duurzame vormen van energieopwekking. Het ECN is het grootste onafhankelijke onderzoeksinstituut in Nederland op energiegebied met zo’n 900 werknemers.

Paulus Jansen.Als tweede spreker zal Paulus Jansen een politieke visie op duurzame energie geven. Paulus Jansen is Tweede Kamerlid voor de SP, en woordvoerder energie en klimaatbeleid van deze partij.

Essent NVTot slot komt Hans Huigen aan het woord, Hans Huigen is manager Public Affairs bij één van de grootste energie leveranciers in ons land, Essent. Hij zal vertellen wat de energiesector kan en gaat doen om duurzamer energie op te wekken.

De tweede helft van de avond zal geheel in het teken staan van vragen en opmerkingen uit de zaal. Uiteraard is er ook de mogelijkheid om met de sprekers te discussiëren en om discussie tussen de sprekers uit te lokken. Dit alles wordt geleid door Jos Smeets, bestuurslid van de SP Weert.

De avond begint om 20.00 uur ’s en zal duren tot omstreeks kwart over tien. De toegang is gratis.

SP organiseert politiek café over Duurzame Energie