SP’ers bespreken congresstuk tijdens ledenvergadering

14 september 2007

SP’ers bespreken congresstuk tijdens ledenvergadering

Ledenvergadering over congresstuk 'De fundamenten versterken'Zo’n twintig SP’ers uit Weert, Nederweert en Cranendonck bespraken gisteravond tijdens een ledenvergadering het congresstuk ‘De Fundamenten Versterken’. Het gelijknamige congres in november wordt voorbereid middels een uitgebreide discussie binnen de partij. Allereerst is daarbij het woord aan de leden.

De SP is in de laatste jaren fors gegroeid, veel nieuwe leden, een toename in kwantiteit. Het congres en de daaruit voortvloeiende acties moeten er in de komende jaren voor zorgen dat die kwantiteit ook omgezet kan worden in extra kwaliteit. De fundamenten versterken.

De leden zijn de baas binnen de SP en, en hadden daarom vanavond in Het Kwintet alle ruimte voor opmerkingen over het congresstuk of om wijzigingsvoorstellen te doen. Daar werd in gretig gebruik van gemaakt. Na een inventarisatie van de inbreng, en een toelichting daarop door landelijk partijbestuurslid Paul Lempens, vond er een uitgebreide discussie plaats onder leiding van Jos Smeets, bestuurslid van de SP Weert.

De ledenvergadering verliep met veel opbouwende discussie, waaruit een aantal goede opmerkingen en voorstellen naar voren kwamen.

Uit organisatorisch opzicht hielden de SP afdelingen Weert en Nederweert gezamenlijk hun ledenvergadering. Twee groepen door de leden gekozen vertegenwoordigers, in grootte naar verhouding van het aantal leden van de beide afdelingen, zullen in oktober de uitkomsten van de ledenvergadering bediscussiëren. Dit vindt plaats op een regioconferentie waar alle SP-afdelingen uit de provincie Limburg vertegenwoordigd zijn. Diezelfde vertegenwoordigers zullen uiteindelijk tijdens het landelijke congres op 24 november over het definitieve congresstuk stemmen.

De volgende keer ook meedenken en meebeslissen over de SP? Sluit je aan!