Thema-avond over dierenwelzijn op 18 juni

6 juni 2007

Thema-avond over dierenwelzijn op 18 juni

De SP afdeling Weert organiseert op 18 juni aanstaande een openbare thema avond over dierenwelzijn in De Roos. Naast twee presentaties zal er veel ruimte zijn voor discussie over dit vaak beladen onderwerp.

Het eerste gedeelte van de avond zal gericht zijn op het houden van wilde dieren in circussen. Over dit onderwerp is de laatste tijd veel te doen. Verschillende gemeenten in Nederland hebben reeds een verbod op circussen met wilde dieren binnen hun gemeente ingesteld. ROOD Weert werkt aan een burgerinitiatief om zo’n verbod ook in de gemeente Weert van kracht te laten worden.

Het tweede gedeelte van de avond gaat over dierenwelzijn in de bredere zin. Zo komt de bio industrie aan bod, maar ook dierproeven, het houden van exotische huisdieren, en de bontindustrie. Er zal vooral ingegaan worden op de ethiek van deze zaken zonder daarbij een standpunt in te nemen.

De avond duurt van 19.30 uur tot 21.30 uur in dienstencentrum De Roos, Beekstraat 29 te Weert. De avond is voor iedereen vrij toegankelijk en er zijn geen kosten aan verbonden.

Het burgerinitiatief van ROOD Weert