St Jans organiseert openbare bijeenkomst over fusie

3 april 2007

St Jans organiseert openbare bijeenkomst over fusie

Het St. Jans Gasthuis zal op 23 april aanstaande een openbare bijeenkomst organiseren voor alle inwoners van Weert. Dit doet het ziekenhuis waarschijnlijk naar aanleiding van een briefwisseling die de SP onlangs met het ziekenhuis had, en de eind januari aangenomen SP-motie in de gemeenteraad.

De SP heeft al sinds de eerste aankondiging in de zomer van 2006 zijn twijfels over de fusie tussen de ziekenhuizen in Weert en Roermond. De SP denkt dat deze fusie onnodig is, en tot een verschraling van zorg leidt, misschien zelfs het uiteindelijke verdwijnen van een ziekenhuis uit Weert. De partij wil deze twijfels uiteraard graag weggenomen zien.

Eind januari ontving de SP een uitnodiging van het ziekenhuis om te komen praten over de kwestie. Maar dan wel: alleen. In een antwoord stelde de SP dat het niet zozeer van belang is (alleen) de SP te informeren, maar alle politieke partijen, en alle burgers van Weert. Dit werd door de andere partijen in de Weerter gemeenteraad nog eens onderstreept door de raadsbrede motie die eind januari werd aangenomen.

Hierop organiseert het ziekenhuis nu dus een openbare bijeenkomst op 23 april aanstaande. Over de locatie zal snel meer bekend worden. Eventueel zal na deze bijeenkomst op verzoek ook nog een aparte bijeenkomst plaatsvinden voor alle raadsleden.

De SP is verheugd over het feit dat de bewoners van Weert als eerste belanghebbenden van goede zorg, nu geïnformeerd worden over de fusie van de ziekenhuizen. De partij dringt er wel op aan dat het in de bijeenkomst vooral om discussie moet draaien. Dus geen lange inleidingen en uitleg vanuit het ziekenhuis, maar vooral veel ruimte voor vragen en inspreekmogelijkheden van de aanwezigen.

SP motie om behoud ziekenhuis unaniem aangenomen
Actiewebsite: 'Handen af van ons ziekenhuis!'