SP wil deelnemen aan college van Gedeputeerde Staten

10 maart 2007

SP wil deelnemen aan college van Gedeputeerde Staten

Afgelopen woensdag vonden de verkiezingen voor de Provinciale Staten plaats. Op initiatief van de grootste partij, het CDA, vonden vandaag de eerste inventariserende gesprekken plaats tussen de verschillende fracties en het CDA.

Felix van BallegooijIn het gesprek tussen SP en CDA is gesproken over de betekenis en de gevolgen van de verkiezingsuitslag voor de Limburgse politiek. SP lijsttrekker Felix van Ballegooij: ‘De SP is de winnaar van de verkiezingen, we zijn met ruim 18% van de stemmen de tweede partij van Limburg geworden. De Limburgse kiezers hebben ons massaal hun vertrouwen gegeven. Het is daarom niet meer dan onze plicht om te knokken voor een sociale en groene coalitie waar de SP deel van uit maakt. Als SP willen we overal over praten, wel hebben we aangegeven dat een aantal thema’s een belangrijke rol in de onderhandelingen moeten hebben. Te denken valt aan de marktwerking binnen de jeugdzorg, gratis openbaar vervoer en armoedebestrijding.’

Aanstaande donderdag zal de nieuwe Provinciale Staten spreken over de verkiezingsuitslag en zal het CDA haar eerste bevindingen presenteren. Daarna beginnen de uiteindelijke onderhandelingen.

www.limburg.sp.nl