SP informeert bewoners Keent

30 maart 2007

SP informeert bewoners Keent

Het Kerkplein te Keent.Eind vorig jaar voerde de SP een enquête onder de bewoners van Keent over het project ‘Keent Kiest Kwaliteit’. Aan de hand van een paar korte vragen konden de bewoners hun mening duidelijk maken. De resultaten van de enquête werden deze week in de wijk verspreid.

De SP volgt ‘Keent Kiest Kwaliteit’ kritisch. Het doel van de enquête was dan ook het beeld dat de bewoners over het project hebben nog maar eens te inventariseren. De resultaten zijn in een raadsvergadering over ‘Keent Kiest Kwaliteit’ onlangs al gebruikt , en zullen ook in de toekomst gebruikt worden.

De brief aan de bewoners:

Enquete Keent

Beste inwoners van Keent,

Enige tijd geleden heeft de SP in uw wijk een enquête gehouden naar aanleiding van het gemeentelijke project "Keent Kiest Kwaliteit". In onze enquête vroegen wij u naar uw problemen en ervaringen. Wij willen u met deze brief informeren over de resultaten van ons onderzoek. U noemde de onderstaande zaken het meest:

Een aantal van u was erg positief over de verbeteringen in onder andere de Tijdigstraat en zijn in het algemeen positief over het project "Keent Kiest Kwaliteit".

Toch zijn er nog heel wat problemen genoemd. De belangrijkste zijn:

• Overlast veroorzaakt door enkele bewoners van de Serviliusstraat.
  • Overlast op het Kerkplein, vooral ‘s nachts
  • De verkeersveiligheid in diverse straten laat te wensen over.
  • Door een ander beleid van woningtoewijzing zou een betere spreiding van autochtonen en allochtonen gerealiseerd moeten worden.
  • Delen van de wijk verpauperen.
  • Er is te weinig (speel)ruimte voor jeugd vanaf 12 jaar.
  • Er is kritiek op de voorgestelde plaats van een nieuwe school.

De fractie van de SP heeft deze punten meegenomen in de opiniërende raadsvergadering over het actualisatierapport over Keent Kiest Kwaliteit. Ook in het verdere verloop van Keent Kiest Kwaliteit zullen we de uitkomst van de enquête naar voren blijven brengen.

Hebt u een klacht, vraag of een tip voor de gemeente over uw wijk, dan kunt u bellen met de servicelijn van de gemeente: 0495-575275.

U kunt ook altijd contact zoeken met de SP via 0495-539427 of weert@sp.nl.
Meer informatie over de SP kunt u vinden op https://weert.sp.nl.

Keent: wat vindt ú?