NU zeker SP!

8 februari 2007

NU zeker SP!

Wel lekker blijven plakken hè?‘NU ZEKER SP’ Met deze leus ging de SP Weert aan de slag om de verkiezingsborden in de gemeente te beplakken voor de Provinciale Statenverkiezingen van 7 maart aanstaande.

De SP is de eerste partij in Weert die de borden beplakt.

Bij de Provinciale Statenverkiezingen kiest men niet alleen de volksvertegenwoordigers voor de provincie. De samenstelling van de Eerste kamer wordt direct bepaald aan de hand van de uitslag van de Statenverkiezingen. Deze verkiezingen zijn dus dubbel belangrijk, niet alleen het aantal SP zetels in de provincies hangt er vanaf, maar ook in de Eerste Kamer.

Op de kandidatenlijst voor de Provinciale Staten staan ook kandidaten uit de regio Weert. Faisal Nasser en Paul Lempens uit Weert op de 21e en de 29e plaats.

Linda Haex, op plaats vier, komt uit Nederweert. Daar is zij eveneens bestuurslid voor de SP afdeling Nederweert. Zij is ook enige tijd voorzitter geweest van de afdeling Weert, voordat Nederweert een zelfstandige afdeling werd.

Lijsttrekker Felix van Ballegooij is afkomstig uit Roermond.

De website van de SP in de Provinciale Staten van Limburg