Jeroen Goubet nieuwe voorzitter SP Weert

13 februari 2007

Jeroen Goubet nieuwe voorzitter SP Weert

Bestuur SP WeertAfgelopen maandag werd tijdens de jaarlijkse ledenvergadering van de SP afdeling Weert door de leden een nieuw bestuur gekozen. De nieuwe voorzitter van dit bestuur is Jeroen Goubet. Tijdens de vergadering werd er ook teruggeblikt op het actiejaar 2006 en vooruitgekeken naar 2007.

Na enkele forse veranderingen binnen de SP afdeling Weert in de laatste maanden, was het samenstellen van een nieuw bestuur noodzakelijk geworden. Zo ontstonden er vacatures met het vertrek van voorzitter Paul Lempens door zijn benoeming tot Kamerlid, het vertrek van Rudy Nordhausen, die Lempens opvolgde als raads- en comissielid, en het vertrek van Diny nagel die voorzitster werd van de nieuw opgerichte SP afdeling Nederweert. Daarnaast bleek het door de groei van de afdeling niet alleen wenselijk deze vacatures op te vullen, maar ook het bestuur in grootte verder uit te breiden.

Een twintigtal kandidaat bestuursleden werden in december en januari daarop door een hiervoor opgerichte commissie geïnterviewd. Uit deze interviews stelde de commissie een advies voor een nieuw bestuur samen, dat maandagavond aan de Weerter en Cranendonckse SP leden werd voorgelegd.

De ledenvergadering is het hoogste gezag binnen een SP afdeling en kiest het bestuur. Ieder aanwezig lid heeft stemrecht. De ledenvergadering stemde unaniem in met het voorstel van de commissie, en koos daarmee het nieuwe bestuur.

Hennie Beliën
Het nieuwe bestuur van de SP afdeling Weert.
Boven vlnr: Riya Geboers, Angela Geurts, Jeroen Goubet, Herman Beuvens en Lin Franssen.
Onder vlnr: Ger Schappin, Ellen Coenen, Jos Smeets en Nejat Rezekhani. Niet op de foto: Hennie Beliën

Gekozen is voor een dagelijks bestuur bestaande uit vier leden, aangevuld met een algemeen bestuur. Aan het roer staat de met zijn 21 jaar jongste voorzitter ooit, Jeroen Goubet, geassisteerd door Jos Smeets (organisatiesecretaris), Lin Franssen (leden) en Angela Geurts (ROOD). Zij worden aangevuld door het algemeen bestuur bestaande uit 6 leden waaronder de penningmeester, een vertegenwoordiger van de SP hulpdienst, de SP werkgroep Cranendonck, de fractievoorzitter, en twee leden ‘zonder portefeuille’.

Verder werd er tijdens de vergadering teruggeblikt op de acties en de behaalde resultaten van de afdeling in 2006, en vooruitgekeken naar 2007. Speciale aandacht was er voor de aankomende Provinciale Statenverkiezingen op 7 maart.

Tot slot werden afscheid nemende bestuursleden Rudy Nordhausen, Diny Nagel en Paul Lempens met voor ieder een bloemetje en ludiek kado in het zonnetje gezet.

Ledenvergadering 2007

Ledenvergadering 2007 Ledenvergadering 2007 Ledenvergadering 2007

Vertrekkend bestuurslid Rudy Nordhausen wordt in het zonnetje gezet

Vertrekkend bestuurslid Diny Nagel wordt in het zonnetje gezet