SP Weert schrijft veel nieuwe leden in na verkiezingen

6 december 2006

SP Weert schrijft veel nieuwe leden in na verkiezingen

Een landelijke trend is ook in Weert zichtbaar. In de afgelopen novembermaand rond de verkiezingen mocht de SP afdeling Weert zo’n dertien nieuwe leden inschrijven. De SP groeit als kool, steeds meer mensen kiezen voor een beter Nederland.

Vlak na de verkiezingen kon het 50.000e SP lid in Nederland verwelkomt worden. Inmiddels is het 51.000e lid in zicht. Daarmee is de SP niet alleen in kamerzetels, maar ook in leden de derde partij van Nederland.

Ook in Weert behoort de SP in leden en stemmen tot de grootste partijen. Alleen de PvdA en Weert Lokaal hebben nèt iets meer leden. De afdeling Weert kent zo'n 260 leden. De gemeente Nederweert valt momenteel namelijk onder de afdeling Weert, maar met het oprichten van een zelfstandige SP afdeling in Nederweert, zullen een zestigtal leden bij de nieuwe afdeling gaan behoren. Een twintigtal leden woont in de gemeente Cranendonck. Hoewel hier nog geen sprake is van een SP afdeling in oprichting, is er wel een werkgroep actief. In de gemeente Weert komt langzaam aan het 200e lid in zicht.

Onder de nieuwe leden in Weert opvallend veel jongeren, namelijk zes. Deze jongeren worden vaak lid van ROOD, de jongerenorganisatie van de SP. Lid van ROOD worden kan iedereen tussen de 16 en 28 jaar.

ROOD Weert is verheugd met de instroom; ‘een actieve jongerenorganisatie als ROOD Weert kan altijd meer enthousiastelingen gebruiken om goede dingen te doen in onze stad’ aldus de nieuwe voorman van ROOD Weert, Jeroen Goubet.

Mensen van alle leeftijden die nog geen lid zijn van de SP, zijn van harte welkom om ook mee te bouwen aan een beter Nederland. Lid worden kan hier.

Wordt lid van de SP!