Gemeente organiseert debat over IJzeren Rijn

5 november 2006

Gemeente organiseert debat over IJzeren Rijn

STOP de IJzeren Rijn!Op maandag 13 november organiseert de gemeente Weert samen met enkele andere gemeenten die langs de IJzeren Rijn liggen een debat over de heringebruikname van deze spoorlijn. Ook SP-kamerlid Arda Gerkens zal aanwezig zijn en in debat gaan met vertegenwoordigers van CDA, PvdA en VVD.

Al in 2001 maakte de SP zich als eerste partij zorgen over de heringebruikname van deze Belgische Betuwelijn. Gelukkig heeft de gemeente deze zorgen overgenomen, en maakt zich nu sinds enkele jaren ook sterk tegen de goederenspoorlijn. Dit samen met andere gemeenten langs het spoor en belangenorganisaties, om een stevigere vuist tegenover Den Haag en natuurlijk België te kunnen maken.

De SP is in principe tegen de heringebruikname van de spoorweg, maar als hij er toch moet komen dan moeten er grondige aanpassingen aan het bestaande spoor plaatsvinden. Voor Weert betekend dat óf een tunnel, óf een nieuwe tracé ruim om de stad heen langs de A2.

Naast SP-kamerlid Arda Gerkens zullen verschillende Weerter SP-ers aanwezig zijn bij het debat, evenals mensen van het CDA, de PvdA en de VVD.

Het debat vind plaats op maandag 13 november in de Acedemie voor Muziek en Dans aan de Beekstraat. Het begint om 19.30 uur. De gemeente roept op in grote getale te komen voor een goede discussie. Samen in actie!