Parkeeroverlast in uw buurt? Melden!

16 juli 2006

Parkeeroverlast in uw buurt? Melden!

Onder deze kop heeft de SP in de wijken Fatima en een gedeelte van Keent huis aan huis een brief verspreid. Tijdens de commissievergadering en de daaropvolgende raadsvergadering had de SP-fractie aan de wethouder gevraagd om de mensen in Fatima en Keent te informeren over wat men zou kunnen doen indien er overlast van geparkeerde auto’s zou krijgen. De wethouder vond dat niet nodig en wilde alleen maar op de gemeentepagina van het Land van Weert een artikeltje plaatsen. Wij vonden dat te mager en hebben besloten dat, als de gemeente het niet doet, de SP het maar zelf gaat doen. Onderstaande brief is dus door de SP in de betrokken wijken verspreid.

Aan de bewoners van Fatima en Keent

Weert, 15 juli 2006

Beste bewoner,

Binnenkort zal op het parkeerterrein van de NS aan de Parallelweg betaald parkeren worden ingevoerd.
Naar verwachting zullen er dan in uw wijk meer auto’s (gratis) worden geparkeerd, waardoor u mogelijk overlast zult ondervinden, bijvoorbeeld doordat u uw eigen auto niet meer bij u in de buurt kunt parkeren. Het invoeren van vergunningparkeren ligt dan voor de hand om deze overlast te beperken.

Navraag bij de gemeente leert ons dat zij van plan is om een enquête over vergunningparkeren te houden zodra er bij de gemeente voldoende klachten zijn binnengekomen.

Wij willen u dan ook adviseren om op het moment dat u meer overlast ervaart van langparkeerders in uw wijk, dit direct bij de gemeente te melden.
Dat kan via de servicelijn van de gemeente: 575 275 of per e-mail: servicelijn@weert.nl

Wij hopen dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd,

Jan Tak, Herman Beuvens en Paul Lempens

SP afdeling Weert