SP wil uitleg over inzet gemeente inzake Kerkplein Keent

15 mei 2006

SP wil uitleg over inzet gemeente inzake Kerkplein Keent

Kerkplein in de wijk KeentDe SP wil een uitleg van het College van B&W over de feitelijke gang van zaken, contacten en een chronologie van gebeurtenissen, teneinde een oordeel te kunnen geven over de gepleegde inzet van de gemeente om te komen tot een accomodatie voor de wijk Keent op het Kerkplein.

De SP doet niet mee aan de haast collectieve verontwaardiging die nu vanuit diverse fracties wordt geuit. Zij kan de via de media geschetste redenering en opstelling van de projectwethouder voor Keent, de heer Heuvelmans, volgen. Hierin geeft de wethouder aan uit te gaan van de uitspraken zoals die door de gemeenteraad zijn gedaan over het behoud van de pastorie en dat de wijkaccommodatie in de oude Keentschool wordt ondergebracht.

Wel heeft de partij zorgen om de voortgang van dit deel van het project ‘Keent kiest kwaliteit’. Daarom heeft zij middels schriftelijke vragen verzocht om een debat in de raadsvergadering van 24 mei. Uit de antwoorden van de wethouder kan worden geconcludeerd of de wens tot het spoedig realiseren van een goede voorziening aan het Kerkplein voorop heeft gestaan in de handelwijze van de gemeente. Dat is de meetlat voor de beoordeling van de wethouder door de SP. De SP gaat er daarbij van uit dat
de wethouder de eventuele juridische consequenties van zijn opstelling goed heeft meegewogen in zijn opstelling.

De bewoners van Keent en hun vertegenwoordiger - de gemeenteraad - zijn de baas over het Kerkplein, niet projectontwikkelaar Wonen Weert.