Raad vraagt aanpassing oversteekplaats Oranjeflat Moesel

19 april 2006

Raad vraagt aanpassing oversteekplaats Oranjeflat Moesel

Naar aanleiding van een bijeenkomst van de wijkraad Moesel met bewoners en politici heeft de SP met de andere partijen in een brief om aanpassing gevraagd van de onveilige situatie bij de oversteekplaats bij de Oranjeflat.

De brief:

Aan het College van B&W van de gemeente Weert
Kopie aan de raad

Betreft: Oversteekplaats Oranjeflat Moesel

Weert, 19 april 2006

Geacht College,

Op een bijeenkomst met bewoners en de wijkraad van Moesel op 12 april jl. werden wij geattendeerd op de onveilige situatie bij de Oranjeflat aan het Moeselplein.

Overstekende oudere bewoners worden regelmatig gehinderd doordat ter hoogte van de verhoogde oversteekplaats tijdelijk wordt geparkeerd door onder andere taxi’s en andere voertuigen. Aanspreken van de chauffeurs heeft geen effect, daar het geen officiële oversteekplaats (‘zebrapad’) betreft.

Aanpassing door de gemeente zou, in afwachting van de opening van de nieuwe voorzieningen in de Oranjeflat, nog niet aan de orde zijn. Ons lijkt het echter een goede zaak om reeds op korte termijn tot actie over te gaan.

Zeker aangezien het hier een kwetsbare groep verkeersdeelnemers betreft vragen wij u ter plaatse maatregelen te nemen waardoor de parkeerhinder wordt opgelost en de oversteek extra beveiligd wordt. Wij denken daarbij aan het inrichten van een ‘zebrapad’, zulks in overleg uiteraard met de huismeester en de bewoners van de Oranjeflat.

Graag uw (re-)actie.

Met vriendelijke groet,