SP grote winnaar: van 1 naar 3

8 maart 2006

SP grote winnaar: van 1 naar 3

Bij de gemeenteraadsverkiezingen heeft de SP een forse winst geboekt. Het aantal raadszetels is verdrievoudigd naar 3. Van 1204 naar 2799 stemmen. De uitgebreide fractie gaat zich de komende vier jaar nu nog sterker maken voor een leuker, socialer en rechtvaardiger, kortom béter Weert. Een beter Nederland begint ook in Weert!

(overgenomen van de site van de gemeente Weert)

Hieronder is een overzicht van de uitslagen opgenomen, waarbij een vergelijking is gemaakt met de raadsverkiezingen in Weert van 2002.

Partij Uitslag 2006 in % Uitslag 2002 in % Raadszetels verkiezing­en 2006 Raadszetels verkiezing­en 2002
CDA 23,88 25,56 7 8
PvdA 23,58 16,16 7 5
VVD 16,27 16,09 5 5
Weert Lokaal 20,38 26,72 6 8
SP 12,56 5,45 3 1
D’66 3,33 5,33 1 1

Tijdens de verkiezingen in 2002 nam de Weerter Aktie Partij (WAP) deel aan de verkiezingen. Deze partij deed nu niet mee aan de raadsverkiezingen. Weert Lokaal deed tijdens de raadsverkiezingen in 2002 nog mee onder de namen Werknemerspartij en Pact ’97. Direct na de verkiezingen zijn deze partijen samengevoegd tot Weert Lokaal. Bij de uitslag 2002 zijn de percentages en zetels van Werknemerspartij en Pact ’97 opgeteld.
Het aantal kiesgerechtigden in de gemeente Weert is 37.983 personen. Het totaal aantal uitgebrachte stemmen is 22.281.

Complete uitslag per kandidaat per stembureau externe link naar de gemeente Weert