SP volop aan de bak in verkiezingscampagne

26 januari 2006

SP volop aan de bak in verkiezingscampagne

Vele tientallen SP-ers laten zich in de komende 40 dagen zien in Weert. Lijst 5 worden gepromoot op straat, bij diverse debatten, op de markt, in de wijk, op de verkiezingsborden en op internet. Op 4 februari is de officiële start van de campagne.

DEBAT-AVONDEN
Naast de debatten-reeks die door alle partijen wordt georganiseerd, waar lijsttrekker Paul Lempens en commissielid Jan Tak aan zullen deelnemen, organiseert de partij een tweetal andere openbare bijeenkomsten. Op 2 maart ’s avonds het politiek jongerencafé in De Bosuil. De jonge kandidaten van de partijen debatteren hierin met elkaar over onderwerpen die belangrijk zijn voor jongeren. De Weerter jongerenraad werkt ook mee.
Op zondagmiddag 12 februari volgt het uitgestelde politiek café ‘De Beste Wensen’ waar alle partijen hun medewerking hebben toegezegd. Deze vindt plaats in muziekcentrum De Bosuil, achter Sporthal Boshoven.

15 DUIZEND FOLDERS
Op de markt en in de brievenbus kan men niet om de SP heen. 15.000 folders worden door SP-vrijwilligers verspreid in alle wijken en dorpen van Weert. Op de weekmarkten van Stramproy en Weert komt men de SP-ers ook tegen. Naast de folders zijn er speciale kaarten en pamfletten voor enkele doelgroepen.

NAAR DE MENSEN TOE
De SP gaat, ook in verkiezingstijd, de buurt in. Onder het motto ‘een uurtje in een buurtje’ bezoeken SP’ers de wijken om huis-aan-huis hun folder aan te bieden en met mensen in gesprek te gaan.

ROOD-JONGEREN
De jongeren van de SP (ROOD) doen mee met de grote campagne en onder het motto ‘Stem JONG Stem SP’ richten zij zich ook speciaal op de jonge kiezer. De SP heeft met 5 jongeren van 18-24 jaar de meeste jonge kandidaten.

IN CYBERSPACE
De bestbezochte politiek site van Weert wordt in de campagnetijd omgeturnd tot een flitsende campagnesite. Een eigen weblog met dagelijks korte berichtjes waarop iedere bezoeker kan reageren, interviews met kandidaten, hoogtepunten uit actie en fractie van de afgelopen jaren en andere bijzondere pagina’s.